niedziela, 17 czerwca 2018

Fotoksiążka Printu- recenzja

Fotoksiążka- wspomnienia na kartkach papieru



Odkąd urodził się mój Syn, staram się każdego dnia robić mu zdjęcia czy nagrywać filmy z jego udziałem. Czas tak szybko szybko leci, a jego upływ najbardziej widać po tym jak dzieci szybko rosną, więc staram się jak najwięcej momentów uchwycić na fotografiach. Choć nie jestem profesjonalnym fotografem, a moje niektóre zdjęcia pozostawiają wiele do życzenia, to są piękną pamiątką którą mój Syn będzie mógł kiedyś pokazać swoim dzieciom. Ja mam w domu albumy z mojego dzieciństwa i lubię czasami sobie powspominać. Ale w dobie komputerów i internetu większość zdjęć przechowujemy na dyskach, a stare poczciwe albumy odchodzą do lamusa. Przyznam się Wam szczerze, że moje dziecko również nie ma albumu ze zdjęciami i postanowiłam to zmienić. Długo zastanawiałam się nad formą albumu który chciałam wykonać. Przeglądając internet w poszukiwaniu inspiracji trafiłam na informacje o fotoksiążce i o tym jak pięknie można uwiecznić wspomnienia na kartkach papieru. Fotoksiążka to cudowna pamiątka. Nie jest to zwykły album ze zdjęciami. To piękna historia czy kawałek naszego życia zapisana w formie zdjęć i tekstu na papierze. Cudownie jest później usiąść w fotelu z kubkiem gorącego kakao i wziąć do ręki taką fotoksiążkę by powspominać.







Firma Printu, bo to ich wybrałam i dzięki nim miałam możliwość wykonać swoją pierwszą fotoksiążkę okazała się strzałem w dziesiątkę, jeśli chodzi o wykonawców tego typu albumów. I wiecie co? Już planuję zrobić następne, bo tak mi się to spodobało. Czy za pierwszym razem jest trudno? Zanim przystąpiłam do dzieła chwilę zajęło mi zapoznanie się z kreatorem. Powiem krótko : skoro ja sobie poradziłam to Wy na pewno to zrobicie. Trzeba tylko uważnie czytać opisy. Nie będę Wam pisać krok po kroku jak zrobić Fotoksiążkę gdyż osoba, która projektowała stronę internetową Printu spełniła swoje zadanie w 100%. Znajdziecie tam wszelkie informacje, które będą Wam potrzebne do stworzenia swojego artystycznego dzieła. A jeśli jesteście takim beztalenciem (niestety :() jak ja, jeśli chodzi o projektowanie, to macie do wyboru aż 186 pięknych szablonów, w które możecie tylko powklejać zdjęcia i robota gotowa. Wystarczy kliknąć na dany szablon i będziecie mieli możliwość zobaczyć jak wygląda gotowa fotoksiążka wykonana przy jego użyciu. Jeśli jednak lubicie dodać coś od siebie to także macie tu na to szansę, bowiem każdy szablon można zmodyfikować tak, by projekt spełniał Wasze oczekiwania. Jak już wspomniałam chciałam wykonać Synkowi jego własną fotoksiążkę i skorzystałam z szablonu dziecięcego. Najbardziej spodobał mi się szablon LOVE, który delikatnie zmodyfikowałam. 







Co do samych zdjęć, które będziecie używać, to nie muszą one być zapisane na komputerze, na którym będziecie tworzyć projekt, bowiem możecie je bezpośrednio załadować ze swoich social mediów. Większość zdjęć, które chciałam użyć były na moim koncie Google i tu niestety nie można się podłączyć. Ściągnęłam więc je na komputer i potem załadowałam do edytora. Natomiast praca w samym edytorze Printu to już jest świetna zabawa i choć byłam trochę zła, że edytor nie działa na smartfonie, to teraz tego nie żałuję. Na komputerze jest przecież wygodniej i dużo rzeczy bym na telefonie zrobić nie mogła więc jest ok. Fotoksiażka przyjechała do mnie dokładnie 7 dnia od złożenia zamówienia, więc moim zdaniem szybko. Czy jestem zadowolona? Tak, choć myślałam, że zdjęcia będą trochę lepszej jakości. Dokładnie chodzi i o ostrość zdjęć. Nie są one tak wyraźne jakbym sobie tego życzyła ( nie wszystkie), ale już wiem jaka była tego przyczyna. W edytorze istnieje opcja dostosowywania zdjęcia do okienka /ramki i jak zaczęłam się tym bawić, to rozszerzałam czy zmniejszyłam zdjęcia przez co mogły stracić one swą ostrość. Moje zdjęcia nie są profesjonalne i robione wszystkie były telefonem. Niektóre były przepuszczone też przez filtry czy ściągnięte z Instagrama co również mogło odbić się na ich jakości, choć mogło mi się wydawać, że będą mimo tego świetnie wyglądać również na papierze. Wybrałam dodatkowo papier matowy i zastanawiam się teraz czy jakbym wybrała błyszczący to zdjęcia wyglądałyby lepiej? Musicie zwrócić na to wszystko uwagę gdy będziecie projektować swoją fotoksiażkę, bowiem nie zawsze to co jest super w komputerze będzie wyglądać równie rewelacyjnie gdy się to wydrukuje. 




Korzystając z okazji chciałabym Wam powiedzieć, że według mnie fotoksiążka nie musi być tylko albumem dziecięcym. Różnorodny wybór szablonów sprawia, że możecie wykonać ją na prezent dla koleżanki, babci, dziadka czy partnera. Może być świetną pamiątką z chrztu czy komunii świętej. Bardzo podobają mi się również fotoksiażki ślubne. Wyglądają przepięknie. Jak ja brałam ślub to nie słyszałam o czymś takim jak fotoksiażka. Gdybym wiedziała, że coś takiego istnieje, to  bo chętnie wykorzystała ten pomysł i zrobiła taki prezent naszym rodzicom, by im na naszym weselu podziękować. Tak kochani, fotoksiażka jest fantastyczną propozycją prezentu jako podziękowania dla rodziców . My z mężem mieliśmy bardzo duży problem, co kupić naszym rodzicom. Stanęło oczywiście na koszach prezentowych czyli tak jak się robi zazwyczaj. Teraz zrobiłabym inaczej i na pewno wykonałabym im taki prezent bo jest przepiękny i robiony od serca. Zresztą sami zerknijcie  i przekonajcie się, że mówię prawdę:)








Jeśli podoba się Wam moja fotoksiażka to koniecznie zajrzyjcie na stronę internetową Printu. Różnorodność projektów, bardzo ciekawy edytor i świetnie skonstruowana strona internetowa na pewno pozwolą Wam wyczarować z Waszych zdjęć przepiękne fotoksiążki, które będą cudowną pamiątką lub idealnym prezentem dla bliskich.


A Wy macie już swoją fotoksiążkę?


































19 komentarzy:

  1. Świetna jest!
    Idealnie nadaje się na prezent. Nigdy nie miałam takiej książki, ale w sumie przypomniałaś mi, że mogę przetestować
    z Saal Digital , bo miałam propozycję
    z Tym, że ja ciemna masa jestem i nie umiem wpisać tych kodów co mi dali 😂😂😂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może ktoś mogłby Ci pomóc?? To na prawdę świetna pamiątka.

      Usuń
  2. jest przepiękna. idealny sposób na zachowanie wspomnień :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No kochana świetną pamiątkę stworzyłaś synowi. Kiedyś Ci za to podziękuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka książka to piękna pamiątka :)
    Super
    Pozdrawiam Eva

    OdpowiedzUsuń
  5. w dobie fotografii cyfrowej gdzie wszystko przetrzymujemy w telefonach czy komputerach taka odmiana jest naprawdę super, bo fotoksiazka jest trwała i bedzie nam służyć na lata --> chyba, że zgubimy heh. lubię fotoksiążki od printu i sama mam ich kilka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam u Ciebie właśnie zanim zrobiłam swoją i bardzo mi się podobała.

      Usuń
  6. To piękne wspomnienia ujęte w jednym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak. I można usiąść w fotelu z kawą i powspominać.

      Usuń
  7. Fotoksiążka to świetna pamiątka. Moje dzieci mają zdjęcia ale wszystko w kompie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak prądu zabraknie to kaplica. Dlatego chciałam mieć inną pamiątkę.

      Usuń
  8. Świetna jest ta fotoksiążka,muszę kiedyś się na takową zdecydować bo zdjęć coraz więcej przybywa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chciałabym stworzyć taką fotoksiążkę ze zdjęciami całej naszej rodziny, ale musiałaby miec chyba ona ze 100 stron, ponieważ mam ogromny dylemat i problem, jakie zdjęcia wybrać do tej fotoksiążki, ponieważ wszystkie wspólne są dla mnie bardzo wyjątkowe.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam w planach kupić taką fotoksiążkę na Walentynki dla męża, bo wiem, że będzie bardzo z niej zadowolony, a będzie to idealny prezent pasując do okazji. Na stronie https://www.cewe.pl/blog/cytaty-o-milosci-do-cewe-fotoksiazki/ zauważyłam dodatkowo jeszcze bardzo fajne propozycje związane z fajnymi wierszykami o miłości.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję Ci za odwiedzenie mojego bloga i każdy pozostawiony przez Ciebie komentarz. Motywuje mnie to działania.

Komentując post wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych, które odbywa się na podstawie zgody użytkownika na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO z dn. 25.05.2018)